דיכטר: לאמת יש כוח מיוחד כשהיא נאמרת בערב שבת

שמעתי מכל הגופים עימם נפגשתי הבוקר בחיפה את הדברים הבאים: ביבי הינו הגורם שדרש לפני ימים אחדים להביא עוד מטוסים מקפריסין, יוון ומדינות נוספות. לולא עשו זאת, השריפות בחיפה היו מסתיימות בנפגעים בנפש ובצורה קשה הרבה יותר
שלמה בן יוסף 2 Comment on דיכטר: לאמת יש כוח מיוחד כשהיא נאמרת בערב שבת

מחמיא: יש ביכולתי להביט בלחימה זו בשריפות ולהשוות לפעולות שננקטו לפני 10 שנים במלחמת לבנון השנה (כשהייתי אז שר הבט״פ) או לפני 6 שנים בשריפה באסון הכרמל (אז הייתי ח״כ ) ההתקדמות של גופי ההצלה הינה עצומה"

דיכטר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שמעתי מכל הגופים עימם נפגשתי הבוקר בחיפה את הדברים הבאים: ביבי הינו הגורם שדרש לפני ימים אחדים להביא עוד מטוסים מקפריסין, יוון ומדינות נוספות. לולא עשו זאת, השריפות בחיפה היו מסתיימות בנפגעים בנפש ובצורה קשה הרבה יותר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הגעתי הבוקר לחיפה בכדי להתרשם מקרוב מנזקי השריפות ולשמוע על תפקודם של כוחות ההצלה והביטחון השונים, שנלחמו מול להבות האש העצומות שאחזו באזורים שונים בעיר וגרמו נזקים כבדים ליותר מ 700 דירות" כך אמר היום יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ אבי דיכטר.

לדבריו "בפגישות עם לוחמי האש, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי פיקוד העורף וצה״ל וראש עיריית חיפה, קל היה להבחין בשיתוף הפעולה הפורה ביניהם המהווה מרכיב קריטי בהצלחה לסיים את גל השריפות האחרון ללא הרוגים בנפש. המראה של בתים ודירות, מפוייחים במקרה הפשוט והרוסים לחלוטין במקרה הקשה, הם דברים קשים ביותר. נחמה פורתא היא הידיעה של טראומה הזו לא נלווית עד כה טרגדיה של אובדן חיים. זה אינו קשור לניסים כפי שסבורים אחדים, זוהי תוצאה של אנשים שחרפו נפשם ונלחמו באש והצליחו להרחיקה או לפחות לעכבה, עד שפונו תושבי הבתים שהאש עמדה לכלותם".

"כן, היה גם גורם ״שובר שוויון״ כפי שהגדירו אותו לוחמי האש, השוטרים והחיילים. היו אלה הטייסים, ישראלים וזרים, ששפכו חומרים מעכבי בעירה או מים שהכניעו את האש רגע לפני שזו עמדה לפגוע באנשים או בבתיהם. יש ביכולתי להביט בלחימה זו בשריפות ולהשוות לפעולות שננקטו לפני 10 שנים במלחמת לבנון השנה (כשהייתי אז שר הבט״פ) או לפני 6 שנים בשריפה באסון הכרמל (אז הייתי ח״כ ). ההתקדמות של גופי ההצלה הינה עצומה".

"ואולם ראוי שנאמר בכנות, שגם הפעם כמו באסון הכרמל, ההצטיידות במטוסים לכיבוי האש קיבלה עוצמה מיוחדת בזכות התעקשותו של ראש הממשלה נתניהו. שמעתי מכל הגופים עימם נפגשתי הבוקר בחיפה את הדברים הבאים: ביבי הינו הגורם שדרש לפני ימים אחדים להביא עוד מטוסים מקפריסין, יוון ומדינות נוספות. לולא עשו זאת, השריפות בחיפה היו מסתיימות בנפגעים בנפש ובצורה קשה הרבה יותר".

"חשוב כשניתן, לומר גם דברי הערכה לראש ממשלה כשהוא נוהג כמנהיג וכמפקד. אמרו זאת אנשי המקצוע שנלחמו באש, אין כל סיבה שלא נשמע זאת גם מפוליטיקאים ואחרים. לאמת יש כח מיוחד כשהיא נאמרת בערב שבת".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מגוכח ההתפתלות והחמקמקות של דיכטר מקביעה כי אנו מוגנים על ידי ניסים, וכי מניעת האבידות בנפש נזקפת כביכול לכוחות הכיבוי ועוצמתם.
    הרי את זה לא החרדים אמרו, הכבאים בשטח צוטטו שהיכולת האנושית מול איתני הטבע כאן היא אפסית, וכי כל התחזקות של הרוחות לכיוון כל שהוא יכולה לשנות באחת את המציאות לכאן או לכאן(גם ראש הממשלה התיחס לכך בנאומו),וכבאים פנו בראיונות לאנשים להתפלל כי צריך ניסים, ובאמת מהלך כיבוי האש נכנס לשליטה אך ורק עם היחלשות הרוחות,
    אבל גם מבלי להזדקק לכך, הרי כל המציאות שלנו תלויה ועומדת, ישראל חשופה עם חורשים טבעיים, בתי זיקוק, תעשיה, בתי חרושת, שדות חיטה וכו', בכל מקום, הערבים נמצאים גם כן בכל מקום,והצתת אש היא פעולה פשוטה שכל ילד יכול לבצעה (לרבות ילדים מתחת לגיל עונשין) מי יכול למנוע את זה? דיכטר והכבאים? האם צה"ל והמשטרה יכולים לאבטח כל צריף וכל חלקת שדה וכל חורש בארץ 24 שעות ביממה במשך כל השנה? כמה זמן אפשר להחזיק כוחות כיבוי בפעולה? וכמה זמן אפשר להחזיק כוחות זרים בפעולה של התנדבות, ובפרט כאשר הללו יתחילו להפנים שהם לוקחים צד כחלק מלוחמה בטרור ולאו דווקא בפעילות הומניטרית של אסון טבע (חלק נכבד מהמדינות שכרגע מסייעות מצביעות קבוע באו"ם בעד הפלסטינאים ונגד ישראל), ומה יעשה דיכטר הגיבור כאשר הללו יחזרו לארצותיהם?
    עוד לא דיברנו על הנזק הכלכלי העצום שנגרם מהשרפות, כמה זמן ישראל תוכל להחזיק מעמד ולו מבחינה כלכלית מול שריפות חוזרות ונשנות?
    ועוד לא שאלנו מה המחיר שיגבה מישראל מבחינה מדינית ככל שהיא נמצאת תלויה בחסדיהם ברגע האמת?
    כל זה רק בנוגע לטרור ההצתות, יש עוד עשרות ואפילו מאות דרכים לבצע טרור קטלני ויעיל להחריד במימדים עצומים, אשר נמנע מלהזכירם בכדי שלא לתת רעיונות לאויבינו האכזרים, סביר להניח שדיכטר במהלך נסיונו הצבאי,המודיעני והפלמנטרי נתן את דעתו לחלק גדול מהם, ומי כמוהו יודע כמה אנחנו חיים על חבית נפץ בנס אחד גדול!

  2. 1

    מעריכים מאוד את לוחמי האש ואת כל העוסקים במלאכה החשובה להציל נפש ורכוש. אך צריך לזכור מה הסיבה ולא הסובב לשריפות, (תהילים ק"ד, ד') "עושה מלאכיו רוחות, משרתיו עת לוהט".